Creditcard activeren

    Heb je een nieuwe RaboCard of Rabo GoldCard gekregen? Dat klopt! Rabobank heeft de creditcard in een nieuw jasje gestoken. Dat betekent niet alleen een nieuw design, maar ook meer gebruiksmogelijkheden. Je kunt je creditcard gebruiken nadat je deze hebt geactiveerd. Volg daarvoor de stappen op deze pagina. Lukt het activeren met de activatiecode niet? Gebruik dan de Rabo Scanner om je creditcard te activeren.

    Creditcard activeren
    Zakelijke klant

    Activeer je creditcard met een activatiecode

    Een activatiecode ontvang je alleen als er een mobiel telefoonnummer bij ons bekend is. Is dit niet zo? Activeer dan de creditcard met de Rabo Scanner.

    1. Open de Rabo App en ga naar 'Zelf regelen'.
    2. Kies 'Creditcard' en selecteer je nieuwe creditcard. 
    3. Selecteer 'Verder met activeren'.
    4. Druk op de knop 'sms versturen'. Je ontvangt een sms met een activatiecode.
    5. Vul de activatiecode in. Hiermee is je creditcard geactiveerd.
    6. Knip de chip van je oude creditcard door. Deze heb je niet meer nodig.
    7. Gebruik je jouw creditcard voor betaaldiensten zoals Paypal? Vul daar dan je nieuwe creditcardgegevens in. Dit geldt ook voor abonnementen die je met je creditcard betaalt.

     

    Creditcard activeren

    Activeer je creditcard met je Rabo Scanner

    Let op! Heb je ook een nieuwe betaalpas van de Rabobank ontvangen? Activeer eerst je bankpas en daarna je creditcard.

    1. Log in bij Rabo Online Bankieren met je betaalpas en Rabo Scanner.
    2. Bij het inloggen vul je het rekeningnummer en pasnummer van je betaalrekening in. Het pasnummer van je betaalrekening staat op je betaalpas.
    3. Activeer je creditcard. Bij het activeren vul je het creditcardnummer en de vervaldatum van je creditcard in.
    4. Je kunt je creditcard direct gebruiken.
    5. Knip de chip van je oude creditcard door. Deze heb je niet meer nodig.
    6. Gebruik je jouw creditcard voor betaaldiensten zoals Paypal? Vul daar dan je nieuwe creditcardgegevens in. Dit geldt ook voor abonnementen die je met je creditcard betaalt.
    Creditcard activeren
    Betaalpas activeren

    Veelgestelde vragen

    Creditcard activeren lukt niet, wat moet ik doen?

    Heb je geen activatiecode ontvangen? Dan is je mobiele telefoonnummer niet bij ons bekend. Probeer dan eerst te activeren met de Rabo Scanner zoals beschreven op deze pagina.

    Toch liever registreren met je telefoonnummer? Je voegt het nummer zelf toe in de Rabo App.   

    1. Open de Rabo App.
    2. Kies 'Profiel'. Dit is het symbool rechtsboven in je scherm
    3. Selecteer je gebruikersnaam en kies daarna 'Contactgegevens wijzigen'.
    4. Vul je mobiele telefoonnummer in. 
    5. Binnen drie dagen is het mogelijk om met een activatiecode je credticard te activeren.

    Nog steeds niet gelukt? Of is er iets anders aan de hand? We helpen je graag op een van onze vestigingen. Vergeet niet je creditcard en je geldige legitimatiebewijs (bijvoorbeeld je paspoort) mee te nemen.

    Zoek een vestiging

    Kan ik mijn creditcard direct in het buitenland gebruiken?

    Ja. Je kunt met je creditcard direct betalen in het buitenland (ook buiten Europa), uiteraard nadat je de creditcard hebt geactiveerd.

    Waarom krijg ik een Rabo Goldcard van Visa?

    Onze nieuwe Rabo GoldCard is een creditcard van Visa. Visa heeft werelddekking en biedt je naast de Rabo Wereldpas van Maestro (onderdeel van MasterCard) extra dekking. Zo kun je, met beide passen samen, overal ter wereld betalen.

    Kan ik een Mastercard omruilen voor een Visa creditcard of andersom

    Heb je een Rabo GoldCard van Visa ontvangen? Dan hebben we ook een Rabo GoldCard van Mastercard voor je beschikbaar. Neem contact met ons op via 088-7226777 indien je wilt wisselen naar Mastercard. Let op! Ook met onze Rabo GoldCard van Mastercard krijg je een nieuw cardnummer en een nieuwe pincode.

    Heb je een RaboCard van Mastercard ontvangen? Dan hebben we nu helaas geen RaboCard van Visa voor je beschikbaar en is het nog niet mogelijk om je creditcard om te ruilen.

    Waarom wordt mijn creditcard nu ineens vervangen?

    Wij willen je de beste services bieden, zowel offline als online. Denk hierbij aan het activeren van de creditcard via de Rabo app. Maar binnenkort ook aan biometrisch betalen, Apple Pay via je creditcard of saldo op je creditcard bijstorten. Wij hebben onze systemen aangepast zodat we je deze services kunnen bieden. Hiervoor moeten we wel je card vervangen, daarom ontvang je dit jaar van ons een nieuwe creditcard. Ook als de datum op je card nog niet is verstreken.

    Ik heb mijn oude creditcard gebruikt voor een reservering. kan ik nog op reis?

    Heb je bijvoorbeeld een voorlopige boeking gedaan bij een hotel? Dan wordt deze boeking meestal bij je verblijf in het hotel definitief afgerekend. Je kunt bij het afrekenen dan je nieuwe creditcard gebruiken. Mocht de betaling toch op je oude creditcard worden gezet, dan neemt de dienstverlener contact met je op en kun je je nieuwe creditcardnummer doorgeven.

      Moet ik betalen voor deze nieuwe creditcard?

      Nee, deze vervanging van je creditcard is kosteloos.

      Krijg ik een nieuwe pincode bij een nieuwe creditcard?
      Is je oude creditcard stuk of beschadigd? Dan krijg je geen nieuwe pincode bij je nieuwe creditcard. Je kunt gewoon je oude, vertrouwde code blijven gebruiken.Is je oude creditcard verloren of gestolen? Dan heb je een brief gekregen met een nieuwe pincode.
      Kan ik mijn creditcard telefonisch activeren?

      Nee, je kunt je creditcard niet telefonisch activeren. We willen namelijk niet dat iemand misbruik maakt van je creditcard. Daarom vragen we je om in te loggen met je bankpas en Rabo Scanner. Telefonisch activeren is minder veilig, omdat we telefonisch niet goed kunnen controleren wie je bent.

      Hoe activeer ik mijn creditcard als ik in het buitenland ben?
      Je kunt je creditcard activeren in Rabo Online Bankieren.Lukt het niet? Ga dan naar je Rabobank zodra je weer in Nederland bent. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen (bijvoorbeeld je paspoort).Ben je voor een lange periode in het buitenland, en kun je daarom niet naar een vestiging komen? Neem dan telefonisch contact met ons op.

      Neem contact met ons op

      Service en Contact