Veilig bankieren in app

Veilig zakelijk bankieren

Heb je een spoedopdracht ontvangen voor een betaling die afkomstig lijkt van de directeur? Of heb je een verzoek ontvangen om een factuur te betalen met een nieuw rekeningnummer? Dan kan het gebeuren dat je geld overmaakt naar een crimineel. Neem altijd eerst contact op met degene van wie de opdracht of factuur lijkt te komen of het bericht klopt.

Waarschuwing

Criminelen maken nu al misbruik van het coronavirus. In valse e-mails bieden zij namens de Rabobank een antibacteriële betaalpas aan. Let goed op en klik niet op de link in deze e-mail. Deze berichten komen niet van ons. 

Ook komen criminelen steeds vaker aan de deur, zogenaamd om boodschappen voor je te doen of je bankzaken te regelen. Zij proberen daarbij je betaalpas en pincode te krijgen. Trap er niet in! Geef nooit je betaalpas af.

Nóóit doen:

  1. Je betaalpas opsturen of afgeven
  2. De pincode van je betaalpas doorgeven of online invullen
  3. Een betaalverzoek van een onbekende afzender betalen

Meer over het coronavirus

Phishing checken en melden

Je hebt een e-mail, sms, Whatsapp, betaalverzoek of Tikkie ontvangen en je weet niet zeker of dit van ons komt. Als je niets hebt geopend of nergens op hebt geklikt, hoef je meestal niets te doen.
Weet je het niet zeker of heb je op een link geklikt? Doorloop onze checklist en je weet wat je moet doen.

Phishing checken en melden

Lees ook

Veilig bankieren op app en web Kwetsbaarheden melden

Service en Contact